sâmbătă, 24 noiembrie 2012

(03) Precursorii firmelor publicitare "Roscas"



*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
*      Retineti ca  aveti acces la TREI BLOGURI  si UN WEB SITE "ROSCA'S"                            
*                 3) Restaurari rame antice       (specializat)                                                    
*                 4) ROSCAS     (web site-ul oficial al firmei ROSCAS SRL)                        
*                                                                                                                                          
*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  * 


Bulevard este numele unui restaurant craiovean 
cu bucatarie si ambianta italiana. Aceasta firma 
 se armonizeaza perfect cu statuetele italiene
havuzurile si feroneria de la fata locului.

ISTORIC: PARTEA INTAIA. Despre firmele englezesti.
ISTORIC: PARTEA A DOUA. Despre firmele caselor de vacanta americane.
ISTORIC: PARTEA A TREIA. Despre firmele marinaresti gen New England.

Asa cum aminteam si in postarea intitulata "Firme publicitare cu staif", firmele Roscas continua pe plaiuri romanesti o straveche traditie englezeasca datand mult inaintea anului 1635, respectiv anul aparitiei Royal Post (posta regala engleza).
Inainte ca posta engleza sa fi inventat cartarea localitatilor si organizarea acestora pe strazi, unde caselelor li se alocasera numere de identificare distincte, identificarea diverselor locatii medievale se facea cu ajutorul unor repere topografice vizibile si usor de identificat. Un copac trasnit, o balta sau lac, o poiana unde puteau fi zarite caprioarele, un pod, o stanca, o vale anume, o cetate, o brutarie, o macelarie, atelierul unui croitor sau casa unui doctor erau toate repere numai bune de luat in seama si astfel au aparut semnele (signs) care marcau toponimele de genul: Casa Doctorului,  Turnul Croitorului, Macelaria Veche, Hanul La Stejarul Traznit, Lacul Cerbilor, Cabana din Stei etc.   Locurile acestea trebuiau marcate in mod vizibil spre folosul calatorilor si curierilor.

Astfel, din nevoia de orientare au aparut semnele si indicatoare (firmele, in englezeste "signs"). Evident ca nu orice constructie merita a fi remarcata si marcata astfel si de aceea firmele aduceau faima si recunoastere publica constructiilor care le binemeritau prin inaltime, masivitate, trainicie, frumusete sau importanta. Firma cu numele locatiei devenea si un fel de medalie de merit.

Obiceiul "botezarii" si "insemnarii" caselor  s-a perpetuat pana in zilele noastre in toata lumea anglosaxona. Ca o curiozitate, in Anglia, pana si azi casele care au un nume si o firma se bucura de o reputatie speciala fiind cu pana la 15% mai scumpe decat cele mai putin speciale si care nu dispun de nici un astfel de semn distinctiv.

Iata in continuare cateva astfel de firme comerciale (publicitare) englezesti. Cu textul lor sculptat manual si aurit, pe fond in general negru, sobrietatea britanica si aerul aristocratic sunt prezente din plin. Astfel de firme vorbesc despre vechime, prosperitate, profesionalism si impun incredere in calitatea produselor, priceperea si aptitudinile personalului. In Romania doar ROSCA'S SRL produce -la comanda- astfel de firme. 
Firma unei mici pensiuni englezesti 
Aceasta firma anunta o mica gospodarie taraneasca



Cele cinci exemple de mai sus sunt lucrari executate de Clover, UK (http://www.cloversignsblog.com/2009/07/good-news-for-bbs/ si http://cloversignsblog.com/2009/08/post-signs-free-standing-signs/
si de asemenea aici http://cloversignsblog.com/2009/02/news-on-the-block/) 

Acestea nu mai sunt sordidele autocolante sau banalele firme luminoase cu care s-a obisnuit romanul. Culmea e ca un amic craiovean, Parsan, altminteri mare specialist in firme luminoase, spunea cu multa convingere in glas, cu ceva vreme in urma, ca doar cioflingarii isi pun firme iluminate (neluminoase). Intre timp cred ca si-a schimbat parerea dar ii este cumplit de teama sa o recunoasca.


Citeste aici PARTEA A DOUA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu